PÖRKÖLT

gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, cukormentes

Szerintem a PÖRKÖLT tipikusan olyan dolog, hogy minden családban van egy jól bevált recept. Én is olyan nagymama szeretnék majd lenni, akinek az unokája mindig A Mama Pörköltjét rendeli vasárnapi ebédnek, mert az ugyanolyan... az mamás... abban nincs hiba... mert az mindig tele van az otthon ízével :)Én is a Nagymamám tanácsait vettem anno alapul, és ez alapján alakítottam ki az évek során a saját a saját receptemet. A Férjem és a Lányom már nagy rajongója :) És hogy mi a titok? Sok titok van... Hosszú főzés, szalonnabőr, az a pinduri ecet (bizony ám :))... És habár egy jó háziasszony kezében vannak a mennyiségek, most lemértem Nektek, mégis mennyi az annyi...


Hozzávalók:


- 1 kg. sertéslapocka
- 2 szelet füstölt szalonna + a bőre
- 2 ek. kókuszzsír
- 2 db. vöröshagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 db. paprika
- 1 db. paradicsom
- 3 ek. pirospaprika
- 2 ek. Reform Vito ételízesítő
- 1 tk. ecet
- 1 tk. őrölt köménymag
- 1 tk. majoranna
- Pár tekerés frissen őrölt feketebors 
:)


Elkészítés:


Egy lábosban felhevítem a kókuszzsírt, rádobom a kockára vágott füstölt szalonnát, valamint a levágott bőrt is. Hagyom, hogy kicsit kiengedje a zsírját, majd mehet hozzá az apróra vágott vöröshagyma. Üvegesre pirítom, végül hozzáadom az átnyomott fokhagymát is. A lapockát felkockázom, a zsíros hagymához adom, alaposan lePÖRKÖLÖM, ezt követően a feldarabolt paprikával és paradicsommal együtt még egyszer-kétszer átforgatom. Lehúzom a tűzről, hozzáadom a fűszereket, felengedem annyi vízzel, ami éppen csak ellepi, és visszarakom takaréklángra. Alacsony hőfokon, félig lefedve, időnként megkeverve addig főzöm, míg az összes felesleges víz elpárolódik, a szaftja igazán sűrű lesz, a hús pedig szinte szétesik 
:) 
Én házi galuskával vagy szénhidrátcsökkentett tésztával, a Családom durum szarvacskával eszi :)