HUMMUSZ - ahogy én szeretem :)

gluténmentes, tejmentes, tojásmentes, cukormentes

De hogy szeretem? Szeretem, ha kicsit édeskés, ha kicsit pikáns, de leginkább sok-sok garam masala fűszerkeverékkel, és friss, ropogós tortilla chipsszel...

 

Hozzávalók, egy kisebb vendégsereg részére :)

 

- 1 nagy konzerv csicseriborsó (levével együtt kb. 800 g.)

- 300 g. tahini

- 2 db. lime

- 3 gerezd fokhagyma

- 3-4 csipet só

- (Szerintem jó sok) garam masala 

- 2 ek. olívaolaj

- 2 tk. Szafi Reform négyszeres erősségű cukorhelyettesítő (vagy 2 ek. más jellegű édesítő)

- 1-2 dl. víz

- (Szerintem jó sok) koriander a tetejére! Plusz ízlés szerint további olívaolaj, garam masala, lime...

 

Elkészítése:

 

Rövid leszek... A vízen kívül mindent zutty bele egy nagy tálba (csicseriborsó konzerv a levével együtt, lime-nak a leve, a fokhagyma átnyomva), botmixer, majd annyi víz, amennyivel sűrű, krémes, szép állagú lesz.